Ieder kind is uniek

We volgen kinderen in hun ontwikkeling

Ieder kind is anders en we willen gelijke kansen voor ieder kind. Daarom investeren we extra in de brede ontwikkeling van kinderen. Dat doen we door een rijk aanbod, het inzetten van verschillende expertises en het investeren in voldoende en goed opgeleide medewerkers. We meten wat het oplevert voor de kinderen en we leren van en met elkaar.

Kwaliteitszorg 

Als kwaliteitsmeters zetten we landelijke en methodegebonden toetsen in op didactisch en sociaal-emotioneel vlak. Voor ouders en kinderen is er nog een tevredenheidsonderzoek. Eigen kwaliteitsmeters zijn audits, klasbezoeken, KR, CKR, ouderkindgesprekken, leerling- en groepsbesprekingen en het maken van trendanalyses. We meten hiermee de kwaliteit van het onderwijs, het welbevinden en de veiligheid van leerlingen en personeel.

 

De kwaliteitscultuur in het team

het analyseren wat betreft niet-methode gebonden en methode gebonden toetsen wordt structureel gemonitord en versterkt. Door klassenbezoeken, collegiale consultatie en kijkwijzers. Tevens door groepsbesprekingen (4 x per jaar) en teamvoorlichting (2 x per jaar). Niet-methode gebonden toetsen worden vooral gebruikt voor de doorgaande lijn van de kinderen en de klassikale aanpak. Ook worden de trendanalyses mede hierop gebaseerd. Het analyseren van de methode gebonden toetsen worden versterkt door coaching vanuit intern begeleiding en directie. Het OPP met het doelgroepenmodel zal zorgen voor een verbeterde doorgaande lijn, een beredeneerd aanbod. De ontwikkelprognoses zullen de impact monitoren van het aanbod van de verschillende leerroutes.

 

Scholen op de kaart

De overheid stelt de kerndoelen en basisvaardigheden voor het onderwijs vast. Wij leren kinderen die vaardigheden en geven ze een stevige basis voor hun toekomst. 

Op scholen op de kaart vind je informatie over de resultaten van ons kindcentrum. Die cijfers zeggen niet alles. Het is een indicatie, waarbij ieder jaar verschillende factoren een rol kunnen spelen, bijvoorbeeld de instroom of de interesses van kinderen.